3 trin til succes med en pressemeddelelse

Jeg har været i pressen et par gange og kommer her med tre gode tips til, hvordan også du kan få hul igennem til medierne med masser af omtale til følge:
1) Skriv en relevant og spændende nyhed. Ingen gider at læse om dig, hvis du ikke har en spændende historie at fortælle, der på en eller anden måde har relevans for læseren.
2) Følg op på meddelelsen til journalister. Efter at have udsendt din pressemeddelelse begynder det rigtige arbejde. Find journalister, der tidligere har skrevet om emnet, og få dem til at skrive om det igen. Skriv en fin mail hvor du komplimenterer dem for deres tidligere artikler og derudover spørger, om de ikke har lyst til at skrive om emnet igen ud fra din nye pressemeddelelse.
3) gør 2) igen indtil du får pressemeddelelsen. Dedikation er nøglen til at komme i pressen, og nogle gange skal du skrive rundt til rigtigt mange journalister før end en af dem vælger rent faktisk at skrive om dig.
Held og lykke med at komme i pressen. Omtalen, man kan få ud af det, kan være tiden investeret mange gange værd igen.

Categories:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *