Kampagne skal skabe vækst og iværksætteri

Der bliver rig mulighed for at få mental olie på hænderne, når danske iværksættere og virksomheder slår dørene op til maskinrummet og inviterer inden for til udvikling af vækst, innovation og iværksætteri. Det foregår over hele landet i uge 46. Tilmelding begynder i dag.

Der er tale om et mindre jubilæum, når der i uge 46 bliver sat strøm til iværksætteri og vækst. Det er nemlig femte år i træk, at den verdens-omspændende Global Entrepreneurship Week afvikles. Fra de første spæde skridt i 2008 er ugen nu vokset til at involvere mere end ti millioner mennesker, der deltager i næsten 40.000 arrangementer i over 100 lande.

Danmark har været med fra begyndelsen, og i år afholdes der over 150 arrangementer over hele landet under overskriften Power til iværksættere og virksomheder i vækst. Fra Frederikshavn i nord til Nykøbing Falster i syd bliver der sat fokus på alt fra iværksætterkultur blandt unge til hvordan mindre virksomheder får fodfæste i Tyskland og Kina.

Anders Hoffmann, vicedirektør i Erhvervsstyrelsen

Iværksætter- og vækstugen er en global hyldest til iværksættere og innovatører. Men det handler også om at frigøre ideer og at dele viden om, hvad der skal til for at få gjort de gode ideer flyvefærdige, og ikke mindst stifte virksomheder og få dem i stand til at vokse. Kampagnen stiller skarpt på muligheder og rammer for opstart og vækst, og der bliver set på, hvordan vi løser de problemer, vi oplever i Danmark og i verden i disse kriseår.

Erhvervs- og Vækstministeriet sætter sammen med 32 private og offentlige partnere den brede dagsorden med potentielle vækstområder, der kan skabe job og økonomisk vækst, som den overordnede ramme. Kampagnen støtter ambitionen om, at Danmark skal være blandt de lande, der er bedst til at skabe nye iværksættere og nye vækstvirksomheder.

Uge 46 inspirerer unge som gamle, iværksættere som etablerede erhvervsfolk gennem lokale, regionale, nationale og internationale arrangementer til at udforske deres muligheder. Arrangementerne skaber nye forbindelser mellem iværksættere, potentielle samarbejdspartnere, mentorer og investorer samt formidler de offentlige støttemuligheder.

Ud over det overordnede fokus på spirende iværksættere og virksomheder med vækstpotentiale vil der i uge 46 være særligt fokus på unge under uddannelse, ledelse, finansiering, salg & markedsføring, eksport, innovation, digitalt, kreative erhverv og kvindelige iværksættere.

Iværksætter- og vækstkampagnen i uge 46 byder på over 150 arrangementer (PDF)

Se alle arrangementer på www.uge46.dk .

Find illustrationer og tv-spot her: http://www.startvaekst.dk/uge46.dk/omuge46_1 .

Categories:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *