Sådan minimerer du risikoen ved at føre forretning

 

Det er ingen hemmelighed, at man kan knække nakken,  når man går ud i den store verden for at lave forretning. Men det  er heller ingen hemmelighed, at man kan gøre meget for at minimere  ens risiko.

En af de smarteste ting er at stifte 2 ApS’er –  anpartsselskaber. Du skal have 160.000 kroner til rådighed og betale  et par tusinde kroner til en advokat, men så har du pludseligt næsten  ingen risiko ved at føre forretning.

Med dit ene anpartsselskab laver du dine forretninger.  Her har du en risiko. Men når regnskabsåret er ovre overfører du  hele dit overskud til det andet selskab – og det andet selskab  ejer i dette eksempel det første. Det første er et driftsselskab og  det andet et holdingselskab. Du må skattefrit overføre dit  overskud fra drift til holding og på den måde kan du minimere din  risiko du har ved at drive forretning!

Hvilken slags revisor er bedst?

Der findes tre slags revisorer – og i hvert  fald to af dem er bedre end den tredje. Hvilken slags der er bedst er  meget svært at svare på, da revisorens individuelle egenskaber vil  variere. Men lad mig give mit bud.

Der findes revisorer, der hverken er registrerede  eller statsautoriserede. Revisor er ikke en beskyttet titel og alle  kan derfor kalde sig revisor. Og det er der så også nogle,  der gør, uden at have uddannelse (eller erfaring). Dem bør du undgå  som hovedregel.

Så er der registrerede revisorer. Disse er uddannet  og har papir på deres egenskaber. Disse er meget dygtige til deres  job og du kan trygt bruge dem.

Så er der statsautoriserede  revisorer – disse har endnu mere erfaring og dem  kan du også være helt trygge ved at bruge. De har dog en højere timeløn  end registrerede revisorer.

Categories:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *